To musi być piękne

To musi być piękne.

Siedzę sobie w hotelu, czterogwiazdkowym i poza pisaniem i dziwieniem się światu nie robię kompletnie nic. No dobra, jem bo muszę i śpię choć nie muszę. Ale to biologia, ciężka do ominięcia.

Już powoli zaczynam rozumieć Zbigniewa Herberta. Jego podróżowanie po świecie, noclegi w hotelach, spotykanie się z obcymi kulturami, a później opisywanie tego wszystkiego musiało być bardzo fascynujące. Też bym tak chciał.

Praca uwiera, z pisania przymierałbym głodem, o hajsie z piosenek już nie wspomnę. Więc jak tu do cholery robić w życiu to co się lubi?

Nie postawię już na jedną kartę.

Za późno.

Nie zagram o wszystko.

Za późno.

To co zostało?

Zostało liczyć na wyrównanie.



Jachranka, 14-15.10.2014
 
 
Zbigniew Herbert - To musi być piękne
źródło - Polskie Radio

"Co jest najbardziej fascynujące w odkrywaniu nowych miejsc? – Wylądować wieczorem w jakimś mieście, którego nie znam, które przeczuwam, o którym czytałem. Złożyć walizki w pokoiku hotelowym i zanurzyć się w to miasto. Jest to przygoda prawie miłosna"

"Chyba nigdy w życiu nie chciałem być pisarzem, jeżeli przypominam sobie moje młodzieńcze marzenia. Miałem raczej zainteresowania praktyczne i skończyłem studia, które przygotowywały człowieka do uprawiania pożytecznego, socjalnie zaakceptowanego zawodu"


5.11.2014

Filmy o tematyce śląskiej

Publikacja 10 albumów, które wpłynęły na mój muzyczny gust.

Memuar z czasów zarazy. Lata dwudzieste XXI wieku.

Filmy drogi

Teksty chronione są prawem autorskim. Obsługiwane przez usługę Blogger.